De Amerikaanse voedingskundige en auteur Joel Fuhrman vertelt ons welke producten voedzaam zijn en we dus vaker zouden moeten klaarmaken. Al meer dan 25 jaar heeft Dr. Fuhrman aangetoond dat  duurzaam gewichtsverlies mogelijk is en hartziekten, diabetes en veel andere ziekten met een dieet drastisch te verminderen, dan wel te laten verdwijnen.

Het is niet gemakkelijk om te bepalen welke voedingsmiddelen  goed voor je zijn

Hieronder belangrijke tips van Dr. Fuhrman :

Rauwe bladgroenten

Iedereen weet dat groenten gezond zijn. Een eetstijl gebaseerd op voedingsmiddelen die van nature rijk zijn aan micronutriënten en weinig calorieën bevatten, is de sleutel tot een lang leven en een gezond gewicht. De voedingsmiddelen met de hoogste verhouding tussen voedingsstoffen en calorieën zijn bladgroene groenten;  Het zijn vooral de rauwe bladgroenten die een positief effect op je gezondheid hebben, je hart in het bijzonder. Door groene groenten te eten, zou je daarnaast ook het risico op borst-, mond-, maag- en slokdarmkanker verkleinen.

Bonen, gezond een verzadigd gevoel

Bonen bevatten heel veel koolhydraten, waarvan je lang een verzadigd gevoel door krijgt.  Volkoren pasta en brood zijn wel een stap in de goede richting, maar toch zijn de voedingsstoffen in bonen een stuk  gezonder. Bonen zorgen daarnaast ook nog voor een lagere bloeddruk en een lager cholesterolgehalte in het bloed.

Uien

Moet jij ook telkens een traantje wegpinken bij het snijden van een ui? Dat komt door organosulfur, een chemische gas dat vrijkomt. En dat is eigenlijk heel goed voor je . De stoffen in het gas voorkomen namelijk de ontwikkeling van kanker.

Champignons

Champignons zorgen ervoor dat bepaalde kankercellen afgebroken worden. “De paddenstoelen kunnen kwaadaardige cellen herkennen en die voor het immuunsysteem als zodanig labelen. Met vernietiging van de kankercel als gevolg”, legt Fuhrman uit. De zwam zou ook ook je bloedsuikerspiegel in balans houden.

Boeken van Dr. Fuhrman :

  • The End of Diabetes
    The Eat to Live Plan to Prevent and Reverse Diabetes
  • Eat to Live
    The Amazing Nutrient-rich Program for Fast and Sustained Weight Loss

Lees meer over Dr Fuhrman op Wikipedia

Gezonde voedingsmiddelen die we vaker moeten eten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *